Garantie op schoenen
Garantie op Schoenen
Heeft u binnen 6 maanden na aankoop een klacht? In sommige gevallen komt u in aanmerking voor fabrieksgarantie. Neem contact op met Stessonline om uw specifieke situatie te bespreken.
Let op: als er duidelijke slijtage is door intensief of verkeerd gebruik, vervalt uw recht op garantie.
Stessonline biedt garantie op online aankopen voor een periode van 3 tot 6 maanden, afhankelijk van het type schoen. Voor schoenen die langer dan 3 maanden in uw bezit zijn, wordt nooit de volledige vergoeding verstrekt. Slijtage door schuring of wrijving van de binnenvoering valt niet onder de garantie.
Binnen deze garantietermijn kan Stessonline besluiten het artikel gedeeltelijk te vergoeden (afhankelijk van hoe lang het artikel in uw bezit is) of het te laten repareren. Na het verstrijken van deze termijn is vergoeding niet mogelijk. De garantie geldt onverminderd de wettelijke rechten van de consument.
Indien we besluiten u een nieuw paar schoenen toe te sturen, vragen we u het defecte paar binnen 14 dagen te retourneren. Doet u dit niet, dan gaan we ervan uit dat u besluit ze te houden en vervalt ons aanbod.
Slijtage door intensief gebruik
De intensieve aard van het gebruik van schoenen, vooral in de luchtvaartindustrie, leidt vaak tot aanzienlijke slijtage. Na verloop van tijd kunnen zolen, voeringen en hakken slijten door constante beweging en contact met verschillende oppervlakken. Dit is een natuurlijk gevolg van intensief gebruik en valt buiten de garantieperiode. Gelukkig kunnen schoenmakers vaak veel doen om versleten schoenen te herstellen.
Houd er rekening mee dat pumps met hoge hakken doorgaans minder lang meegaan dan pumps met een stevige, niet al te hoge hak.
Garantievoorwaarden
Stessonline garandeert dat elk geleverd artikel voldoet aan de eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid, evenals aan de geldende overheidsvoorschriften. Als uw klacht binnen 2 maanden na aankoop gegrond is, komen alle verzendkosten binnen de garantietermijn voor rekening van Stessonline. Na deze 2 maanden zijn de kosten voor het retourneren voor uw eigen rekening.
Ontvangt u van ons een kortingscode vanwege een niet-deugdelijk artikel, dan is deze code slechts één keer te gebruiken en beperkt geldig.
Stessonline bepaalt of de garantie van toepassing is en hoe het artikel wordt gerepareerd of vervangen. Wanneer u een artikel retourneert voor reparatie of vervanging, dient dit goed verpakt te zijn om transportschade te voorkomen. De garantie geldt onverminderd de wettelijke rechten van de consument.
Uitzonderingen: Wanneer wordt een klacht niet vergoed?
Niet alle klachten vallen onder de garantie. De volgende situaties worden nooit vergoed:
- Slijtage door schuring of wrijving van de binnenvoering.
- Beschadigingen aan het boven- of ondermateriaal door externe factoren (bijv. krassen of slijtage van de zool).
- Schoenen die niet meer in originele staat zijn, bijvoorbeeld door reparaties van een schoenmaker.
- Afgeven of slijtage van voeringen door overmatige transpiratie of wrijving.
- Defecten door verkeerd gebruik of externe invloeden, zoals scherpe voorwerpen of chemische middelen.
- Schoenen die niet goed passen (te groot, te klein, verkeerd model). Deze kunnen echter wel geretourneerd worden volgens de retourvoorwaarden en -termijn.
- Lichamelijke ongemakken door het model, zoals zweten of blaren.
- Klachten door overmatige transpiratie.
- Inwerking van vocht of hitte van buitenaf.
- Verkeerd gebruik van onderhoudsmiddelen.
- Schoenen die in de wasmachine zijn gewassen.
- Het afgeven van schoenen.
Garantieperiode
De garantie op een artikel is 3 tot 6 maanden en dekt fabricagefouten, met uitzondering van ritsen, hakken en applicaties. Slijtage en onderhoud zijn de verantwoordelijkheid van de klant. Slijtage aan de zachte binnenvoering valt niet onder de garantie.
Klachtenprocedure
Het kan gebeuren dat er iets niet verloopt zoals gepland. We raden aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken via info@stessonline.nl. Als dit niet tot een oplossing leidt, kunt u uw geschil aanmelden via het ODR-platform van de Europese Commissie: http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is, staat het u vrij om uw klacht in te dienen via dit platform.
Voor vragen over onze garantie kunt u contact met ons opnemen via info@stessonline.nl.